short animation, long post

for all those who don't speak the almighty hungarian language see description down below :)))

Bwah, nah hát ezért nem posztoltam semmi sem, mert az elmúlt öt napot a flash előtt görnyedve töltöttem, és EZT csináltam:


Rövid kis animáció, tulajdonképpen nem volt semmi célom mikor leültem, igazából csak az egyik egyoldalas storyban megláttam az egyik karaterről egy jópofa kis rajzot egy karddal, gondoltam vicces lesz meganimálni, és végül meganimáltam egy egész oldalt....

Reklám, az oldal itt található: http://warrior-u.com/, nehogy aztán le legyek szólva, hogy lenyúlok de nem reklámozok.
Nagyon szeretem ennek a képregénynek a stílusát, könnyed, friss és energikus, sallangoktól mentes, szörnyes catoonos, szinte könyörögnek az animálásért :DD
Na persze talán az ennél kicsit jobb animálásért, de elsőre erre is elég büszke vagyok, legfőképp a kitartásom miatt, mert mikor elkezdtem meg voltam róla győződve, hogy úgy félbe hagyom, ahogy azt kell.
De NEM, és ugyan elég sok agysejtem elpusztul, főleg mikor színeztem (mérnemtötltödkiszínnelmindenkörvonalösszeérrrr, jahogymásiklayerenvagyszóljál), és a végén csak arra pár kockára mikor az egyszarvú besuhan, elment egy fél napom mire kitaláltam, hogy volna legjobb (megjegyzem még így sem az) egész jó móka is volt. Bár az utolsó jelent kicsit kusza, meg szerintem szét is esett, de ez azért van mert nem gondoltam át és belekavarodtam a layerekbe meg szimbólumokba aztán a színezésnél már kész volt a káosz. Tanulság leszűrve.
A kockánkénti animálás mindig a halálom volt, még akkor is ha szerintem sokkal szebb, mint a szimbólumos vektoranimálás. Mondjuk vannak is részek ahol már kicsit beleuntam és nem igazán érdekelt mennyire csúnyák a vonalak.
De a lényeg, hogy most valamiért van hozzá türelmem és kedvem is, úgyhogy gondolkodom, hogy elkezdek egy másikat, vlmi nehezebbet, és ott már figyelni fogok a apróbb részletekre is.
És most néhány frame, meg kulcskocka, mert engem mindig érdekelnek a sz ilyen részletek, ha megnézem vlki animációját, szóval lehet mást is:


-Egyszarvú futás-ugrás kulcskockák papíron, csak vázlatosan/Hevvin run-jump fast keyframes sketches











- Finn frames, i only use 3 instead of 4 in the final version, i think that fitted better for this panic-run :D






- Gifs don't seem to work on this stupid page, so CLICK on it and u can see the basic animation of Hevvin crashing into the door - i drew the final frames abow this basic layer / Nem csináltam kulcskockákat, csak egy vázlatos animációt, aztán arra rajzoltam rá a végleges rajzokat. KLIKKKK a képre, mert a gif itt nem akar működni :(




- végső kockák, annyira ezzel sem voltam megelégedve, de többre lusta voltam/ Hevvin chrasing into the door final - could have used some more frames, but i was lazy.

Szóval összességében tényleg élveztem csinálni, talán azért mert szeretem amit rajzolok, vagy egyébként is, nem tudom, de nagyon valószínű, hogy csinálni fogok még ilyet, mert már ebből is nagyon sokat tanultam, aztán lassan de biztos majd belejövök, máshogy úgysem tanulom meg.
Meghát most úgyis ráérek :D

IN ENGLISH:
In case u don't know this web comic, Warrior U, i only made the animation, everything else belong here - http://warrior-u.com/
I really like this comic, the style is so fresh and energetic, so toony, it's just begging for animation :D
(well okay, it's maybe begging for a little bit better animation than this....) Last friday i was reading the new pages and had a really lazy afternoon, so i though it would be fun to animate Harv waving a sword or something, studing some movements, but than i ended up in front of my flash for 4 days, animating a whole page.
But it's still just a practice, i wanted to test myself, if i'm actually able to start AND FINISH an animation, and YES, i AM.
Man, 15 seconds, probably the longest "film" i've ever made :D
Frame-by-frame animation was allways a pain in the ass for me, but, i don't why, this time i actually ejoyed it.
I had some fight with my flash (whydon'tyoufillitallthegapsareclossseeedd,ohi'monanotherlayer....) but i've leared a lot of lessons, so i might do some more.
The last scene is bit messed up, it's because i used to many layers and symbols and when it came to coloring stuff, i knew that i' m doomed.
I also lost a few million brain cells while animating Hevvin in that scene, it took me a half day to finally figure out his transformation ( i'm still not satisfied tho) - it looked soooo easy! I felt so deluded :,((((
For some detail and frames check the pictures above ^

SO. It was a great experiment, and i'm planning to make some more - warrior u or not. But this time pay more attention to details and clean lines, maybe animating a bit softer, i don't know, but i really am in the mood :)
I hope you liked it, see u next time :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése